• All products are added to your cart.

Leverans & retur

Leverans

Björkqvist Helsinki Ab erbjuder i samarbete med Posten ett leveransservice vars pris är 6,90 euro. En enskild beställning kan levereras i flera leveranser men vi strävar för att skicka alla produkter i beställningen på en gång.

Leverans till posten eller postens paketautomat(inom Finland)

Din beställning kan hämtas från postens paketautomat  eller närmaste postkontor tidigast dagen efter det att det sändes, men senast tre dagar efter postningen. Du kan följa med hur paketet frambefordras med hjälp av den försändelsekod vi ger och hämta paketet med hjälp av denna kod. Paketets pris 6,90 €. När ditt paket anländer till automaten får du meddelande om saken med ett SMS. I textmeddelandet får du den kod, som du behöver när du hämtar paketet. 

Postens hemleverans (Finland)

Din beställning levereras bekvämt till hemdörren vid en tidpunkt som avtalas på förhand. I tjänsten ingår att posten kontaktar adressaten för att avtala om utdelningstidpunkten. Antalet kontaktförsök är högst två. Om adressaten inte kan nås, postas det en uppmaning till adressaten om att ringa upp för att avtala om utdelningstidpunkten. Utdelningsdagar mån-fre. Tjänstens pris är 15 €. Hemleveransprodukter levereras inte till Sveaborg (postnummer 00190) eller till följande postnummerområden i Åbolands skärgård: 21740, 22710, 22720, 22730, 22820, 22840, 22920, 22940 och 23390.

Matkahuolto närpaket

Paketet transporteras till det paketserviceställe som ligger närmast mottagarens adress eller som avsändaren valt inom 1-3 vardagar.Matkahuolto, Matkahuolto-ombud, K-Market, R-kiosk eller något annat paketserviceställe som samarbetar med Matkahuolto.Paketet förvaras avgiftsfritt i 14 dygn, varefter det sänds i retur till Matkahuoltos serviceställe på avsändningsorten på avsändarens bekostnad. Sök serviceställen.Paketet ska avhämtas på det serviceställe som anges i ankomstavin. Om paketet hämtas av någon annan än den mottagare som anges på adresskortet ska personen i fråga förutom identitetsbevis uppvisa även en fullmakt.

Hämtning från butiken

Vi erbjuder också en möjlighet att avhämta produkten från vår butik i köpcentrum Kluuvi. Avhämtningen är avgiftsfri och produkten kan avhämtas omedelbart efter köpet. Beställningen förvaras i butiken 14 dagar efter att vi skickat ankomstavi. Ifall beställningen inte avhämtas inom utsatt tid, betraktas det som att kunden annullerat beställningen i fråga.

Leverans till Sverige 

Paketen levereras i din närpost eller närbutik i Sverige  Leveranstid är 2-4 arbetsdagar,  Paketets pris 6,90€. Beställningar över 100 € är leveransen gratis. Möjliga returer betalas av kunden.

Postens tjänst Priority paket till andra EU-länder

Din beställning levereras till posten eller hemdörren (beror på landet) i EU området. Tjänstens pris 20€. Kostnadsfritt om beställningen övergår 100€. Möjliga returer betalas av kunden.

EMS-Global kurirjtjänst

Snabb sätt att leverera paketer överallt i Världen. Tjänstens pris 28€.

 

Vi strävar till att hantera en färdig beställning inom 12h av mottagningen. Med färdig beställning menas en beställning vars alla produkter finns i lagret och reserverade för beställningen samt att betalsättet för beställningen är godkänd. 

Björkqvist Helsinki Ab tar inte emot reservationer i nätbutiken. Observera, att alla produkter är inte tillgängliga i nätbutiken.

Retur

Dina beställda produkter har 14 dagars returrätt från produktens mottagning (Konsumentskyddslagen). Returneringar efter 14 dagar kan tyvärr inte godkännas.

Björkqvist Helsinki Ab ansvarar inte för returutgifter. Produkten skall returneras i fullständig och perfekt kondition som inkluderar : ursprunglig förpackningsmaterial, pris - och varudeklarations lappar och den måste motsvara den kondition som vid beställningstillfället så att produkten kans sättas på nytt till försäljning. Produktens transport utgifter returneras inte.

Begränsningar till returrätten betingas i Konsumentskyddslagen 6.kap paragraf 16 : Förseglade produkter har inte returrätt när produktförpackningen har öppnats. Hygien - och intima produkter har inte returrätt efter att förpackningen har öppnats för att produkten kan inte returneras till försäljning på grund av produktens karaktär. Hygien - och intima produkter är till exempel parfymer, tvålar, fetter och kräm.

Köparen ansvarar enligt lagen för nedlåtenhet av produktens värde om hon har tagit produkten till bruk. Produkter som skall returneras skall förpackas skötsamt och köparen ansvarar för produkten under tiden för returtransporten.

Ilmoita palautuksesta aina asiakastilillesi ennen palauttamista. Etsi palautettavan tuotteen tilaustiedot ja klikkaa Näytä -> Palauta tuote ja vastaa kysymyksiin.Saat paluuviestinä sähköpostin jonka jälkeen voit tehdä palautuksen. Tuote on palautettava viipymättä ilmoituksen teon jälkeen. 
HUOM! Pelkkä tavaran palauttaminen ilman ennakkoilmoitusta ei riitä.

OBS ! Endast returnering av produkten utan förhandsanmälan räcker inte.

2. Bifoga till returanmälan : 


     1. Beställarens namn och kontaktuppgifter
     2. Ordernummer och betalsätt


Ersättningen görs på samma sätt som du betalat beställningen. I returen kan du bifoga en kopia av orderbekräftelsen som du fått via e-post, och därifrån hittar vi lättare de information vi behöver för att behandla returen. Ersättning kan också göras i form av en presentkort. Returer behandlas lokaliserat en gång i veckan.

Retur kan inte skickas som postförskott eller via Matkahuolto. Endast Postens kundretur godkänns.

Du kan returnera produkten i samma förpackning du mottagit den. Om beställningen har levererats i flera leveranser, returnera produkterna alltid i en och samma leverans.

En paket som avhämtats från Postens paketautomat kan returneras via paketautomaten 14 dagar efter avhämtningen. Mer detaljerat information hittar du från Postens nätsidor.

Be Posten om ett kvitto av din retur. Kvittot funkar som verifikation av returen, varpå bevara det minst 3 månader.

Om vi har skickat dig en defekt eller fel produkt ska du returnera den i enlighet med anvisningarna. Ange dessutom i fältet Tilläggsuppgifter på returblanketten vilket fel du fastställde hos produkten och om du vill ha en hel/rätt produkt i stället. I fråga om defekta eller fel produkter står Björkqvist för leveranskostnaderna för motsvarande produkt.

Vi returnerar betalningen inom 14 dagar efter att vi fått annuleringsanmälan förutsätt att vi har mottagit returen eller att du har visat att du har skickat produkterna tillbaka. Retur av betalningen görs på samma sätt som du gjort beställningen. Om du returnerar hela beställningen, returnerar vi också leveransavgiften. Betalningskort debiteringar returneras till samma betalningskort. Om du har betalt beställningen som nätbetalning eller faktura är det ytterst viktig att du anger ditt kontonummer vid returen så att vi kan returnera pengarna på ditt bankkonto.

När du har valt faktura som betalningssätt och du vill returnera en del av produkterna, subtrahera priset på de produkter du returnerar från summan från fakturan som ingår i leveransen. När du returnerar endast en del av beställningen måste du betala transportutgifterna. Om produkten har levererats i flera paketer kan transportutgifterna vara på en annan faktura än produkten du behåller. Om du vill returnera hela beställningen kan du också returnera fakturan gällande beställningen.

RETURADRESS ( Inom Finland)

Björkqvist

SmartPost Kluuvi 00105

Alexandersgatan 9,

00100 Helsingfors

Försändelse tel.nr 0408085318

RETURADRESS Scandinavien

Björkqvist

Alexandersgatan 9, KLUUVI

FI00100 Helsingfors

FINLAND

RETURNERING TILL BUTIKEN

Du kan också returnera produkten till Björkqvist -butiken Alexandersgatan 9, 00100 Helsingfors Kluuvi köpcentrum 2.vån