Tillbaka

-30% UPP TILL -70% SPECIAL ERBJUDANDE PÅ UTVALDA FAVORITER

Nätbutikens avtalsvillkor

Bjorkqvist.shop/ Ab Björkqvist Helsinki Oy (Fo: FI27878147) nätbutikens leveransvillkor

Beställning från nätbutiken

Du har 14 dagar på dig att bekanta dig med produkterna. Om produkten inte motsvarar dina förväntningar kan du byta ut den eller returnera den inom 14 dagar efter att du har tagit emot produkten. Produktens tillgänglighet och uppskattat leveranstid anges under beställningsprocessen. 

Vanliga beställningar levereras till Posten närmast den adress du angett. Du får ankomstnotis som SMS när din beställning kan upphämtas. Om du så önskar, kan du beställa en hemleverans för alla våra produkter. Större paketer hemlevereras enligt prislistan. Hemleverans berör endast adresser i inland Finland med fasta landsväg. 

Genom att godkänna Björkqvist nätbutikens beställnings - och leveransvillkor kunden godkänner att Björkqvist nätbutik skickar kunden e-post eller SMS i ärenden gällande beställningen.

Att registrera Björkqvist stamkundskort

Om du är Björkqvist stamkund, kom ihåg att ange ditt stamkunds nummer vid registrering eller beställning. Björkqvist registrerar inte i efterhand köp, som gjorts utan stamkundskortets nummer, till stamkundskontot för att samla poäng till eventuella andra förmåner.

Betalsätt

Björkqvist nätbutik som betalningssätt  godkänns följande betalningskort : American Express, Mastercard, Visa ,VisaElectron och PayPal.

Rätt att annullera beställning

Om någon av de produkter du beställt inte är tillgängliga förbehåller vi rätten att annullera beställningen. Observera att shoppingkorgen inte reserverar produkterna i lagret förrän beställningen är slutförd.

Leverans

Du godkänner beställningen genom att trycka på Betala - knappen vid beställningen. 

Efter detta kan du inte mera göra ändringar till din beställning. Om du önskar göra ändringar till din beställning, kontakta vår kundservice ks@bjorkqvist.info

Du får ett elektroniskt bekräftelse på din beställning där du kan kontrollera informationen i beställningen. Förvara bekräftelsen för eventuell senare behov. Du kan till exempel printa ut bekräftelsen. 

När produkten finns tillgängligt i vårt lager är leveranstiden 2-4 dagar. När beställningen omfattar flera produkter strävar vi för att få alla produkter till samma leverans. Om produkten är för tillfället slut eller produkten har en avvikande leveranstidpunkt, levereras produkten som efter leverans. Du ser informationen om produktens förväntade leveranstid också på produktsidan i nätbutiken.

Leveranssätt och utgifter

Produkten du beställt kan levereras till den postkontor du valt eller som hemleverans till den adress du önskar. Du kan också avhämta beställningen från vår butik. Avhämtning från butiken är tillgänglig för produkter som har en möjlighet för avhämtning i produktinformationen i punkten Leverans. Avhämtning från butiken är avgiftsfri.

De gällande leveranssätt - och utgifter hittar du i fliken leveransavgifter. Produktens leveransutgifter betalas normalt på samma gång med produkten/produkterna.

Om du väljer hemleverans ska du uppge ditt telefonnummer i samband med beställningen så att posten kan kontakta dig för att komma överens om tidpunkten för hemleveransen. Utdelningen sker må–fr kl. 9–21 i tätorter, på övriga orter i huvudsak kl. 9–14.

Beställningsbegränsningar 

Från Björkqvist nätbutik kan endast över 15 åringar göra beställningar. Minderåriga kan betala sina köp endast med nätbetalning.

Så här returnerar du produkten

Returnering

Dina beställda produkter har 14 dagars returrätt från produktens mottagning (Konsumentskyddslagen). Returneringar efter 14 dagar kan tyvärr inte godkännas.

Björkqvist Helsinki Ab ansvarar inte för returutgifter. Produkten skall returneras i fullständig och perfekt kondition som inkluderar : ursprunglig förpackningsmaterial, pris - och varudeklarations lappar och den måste motsvara den kondition som vid beställningstillfället så att produkten kans sättas på nytt till försäljning. Produktens transport utgifter returneras inte.

Begränsningar till returrätten betingas i Konsumentskyddslagen 6.kap paragraf 16 : Förseglade produkter har inte returrätt när produktförpackningen har öppnats. Hygien - och intima produkter har inte returrätt efter att förpackningen har öppnats för att produkten kan inte returneras till försäljning på grund av produktens karaktär. Hygien - och intima produkter är till exempel parfymer, tvålar, fetter och kräm.

Köparen ansvarar enligt lagen för nedlåtenhet av produktens värde om hon har tagit produkten till bruk. Produkter som skall returneras skall förpackas skötsamt och köparen ansvarar för produkten under tiden för returtransporten.

För att returnera en försändelse vänligen logga in i ditt kundkonto innan retur. Hitta Beställningsnformationen för produkten du vill returnera och klicka på Visa -> Återställ produkt- och svara frågor. Produkten måste skickas omedelbart efter anmälan allternativt kan du kontakta oss på ks@bjorkqvist.info 
OBS! Det går inte att returnera varorna utan föregående meddelande.


OBS ! Endast returnering av produkten utan förhandsanmälan räcker inte.

2. Bifoga till returanmälan : 


     1. Beställarens namn och kontaktuppgifter
     2. Ordernummer och betalsätt


Ersättningen görs på samma sätt som du betalat beställningen. I returen kan du bifoga en kopia av orderbekräftelsen som du fått via e-post, och därifrån hittar vi lättare de information vi behöver för att behandla returen. Returer behandlas lokaliserat en gång i veckan.

Retur kan inte skickas som postförskott eller via Matkahuolto. Endast Postens kundretur godkänns.

Du kan returnera produkten i samma förpackning du mottagit den. Om beställningen har levererats i flera leveranser, returnera produkterna alltid i en och samma leverans.

En paket som avhämtats från Postens paketautomat kan returneras via paketautomaten 14 dagar efter avhämtningen. Mer detaljerat information hittar du från Postens nätsidor.

Be Posten om ett kvitto av din retur. Kvittot funkar som verifikation av returen, varpå bevara det minst 3 månader.

Om vi har skickat dig en defekt eller fel produkt ska du returnera den i enlighet med anvisningarna. Ange dessutom i fältet Tilläggsuppgifter på returblanketten vilket fel du fastställde hos produkten och om du vill ha en hel/rätt produkt i stället. I fråga om defekta eller fel produkter står Björkqvist för leveranskostnaderna för motsvarande produkt.

Vi returnerar betalningen inom 14 dagar efter att vi fått annuleringsanmälan förutsätt att vi har mottagit returen eller att du har visat att du har skickat produkterna tillbaka. Retur av betalningen görs på samma sätt som du gjort beställningen. Om du returnerar hela beställningen, returnerar vi också leveransavgiften. Betalningskort debiteringar returneras till samma betalningskort. Om du har betalt beställningen som nätbetalning eller faktura är det ytterst viktig att du anger ditt kontonummer vid returen så att vi kan returnera pengarna på ditt bankkonto.

När du har valt faktura som betalningssätt och du vill returnera en del av produkterna, subtrahera priset på de produkter du returnerar från summan från fakturan som ingår i leveransen. När du returnerar endast en del av beställningen måste du betala transportutgifterna. Om produkten har levererats i flera paketer kan transportutgifterna vara på en annan faktura än produkten du behåller. Om du vill returnera hela beställningen kan du också returnera fakturan gällande beställningen.

 

RETURNERING TILL BUTIKEN

Du kan också returnera produkten till Björkqvist -butiken Alexandersgatan 9, 00100 Helsingfors Kluuvi köpcentrum 2.vån

Entydiga prisfel

Björkqvist nätbutik förbehåller sig rätten att återkalla beställningar om ett entydigt prisfel fastställs. Med entydiga prisfel avses eventuella prissättningsfel på nätbutikens produkter så att produktens pris avsevärt och klart och tydligt avviker från produktens rätta pris och att konsumenten förväntas ha förstått att det är frågan om ett prisfel. Ett tydligt prisfel är t.ex.

1. produktens pris är 0,00 €, att produkten saknar pris eller att en produkt som är värd flera hundratals euro har ett mycket lågt pris. I ovanstående fall är prisfelet så entydigt att konsumenten förväntas förstå att det är från om ett prisfel.

Oöverstiglig hinder

Björkqvist nätbutik ansvarar inte för dröjsmål och skador som beror på hinder som står utanför företagets påverkningsmöjligheter, som det rimligen inte har kunnat förutse och vars följder det inte kan undvika. Oöverstigliga hinder anses vara bl.a. arbetsstridsåtgärder, personalens insjuknande, import- och exportförbud, störningar i transportkedjan, strömavbrott samt störningar i postens logistik. Om det oöverstigliga hindret fortgår i mer än tre månadeer har både Björkqvist nätbutik och kunden rätt att häva köpet utan skadeersättnings- eller dröjsmålsföljder.

Kundkommunikation

Björkqvist nätbutik skickar sina registrerade kunder både marknadsföringsmeddelanden och kundtjänstmeddelanden per e-post och till mobiltelefonen.

Om du har registrerat dig i nätbutiken kan du på Min sida tillåta/förbjuda marknadsföringsmeddelandena.

Kundtjänstmeddelanden innehåller endast information om kundens beställning och leverans från Björkqvist nätbutik.

Då du godkänner beställnings- och leveransvillkor på  Björkqvist nätbutik samtycker du till att vi skickar dig kundtjänstmeddelanden.

Beställningsadress och andra kundinformation bevaras i Björkqvist kundinformations databas under hela kundrelationen. Närmare information om bevaring hittar du från vår dataskydd.

Ändringar i villkor

Björkqvist nätbutik kan ändra beställnings - och leveransvillkor t.ex på grund av lagändringar. Senaste information hittar du från beställnings - och leveransvillkoren. Du ser uppdateringar gällande villkoren i vänstra övre hörnan där senaste uppdaterings datumen finns.

Allmänt

När du godkänner Björkqvist nätbutik beställnings - och leveransvillkor binder du också dej till användarens och tjänsteleverantörens ansvar.

Jämför produkter Delete all products

You can compare a maximum of 3 products

Hide compare box
Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen på webbsidorna. Med att fortsätta godkänner du detta KLAR Mer om cookies »
← Återgå till backoffice    Denna butik är under uppbyggnad. Alla beställningar kommer inte att behandlas eller uppfylls. Hide