• All products are added to your cart.

Toimitus ja palautus

 

Toimitustavat

HUOM !  23.11. saakka, toimituskulut 0 € (norm. 6,90) kun ostoksesi loppusumma on vähintään 50 €. Etu koskee Postin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin, Ärrän sekä Matkahuollon ja kauppojen palvelupisteisiin toimitettavia lähetyksiä. Kotiinkuljetus normaalihinnaston mukaisesti 15 tai 25 €. Etu on voimassa 23.11.2017 asti.

Toimitus Postin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin

Lähetys toimitetaan valitsemaasi noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin. Kotipostisi sijasta voit noutaa paketit helposti mistä tahansa sinulle sopivasta noutopisteestä tai pakettiautomaatista. Saapumisilmoitus lähetetään puhelinnumeroon, jonka olet antanut tilauksen teon yhteydessä. Lähetys on noudettavissa 7 vuorokauden ajan saapumisilmoituksesta.

Nouto myymälästä

Tarjoamme myös mahdollisuuden noutaa tuotteen Kluuvin myymälästämme. Nouto on maksuton ja tuote voidaan noutaa välittömästi maksutapahtuman jälkeen.

Postin kotiinkuljetus

Voit valita kotiinkuljetuksen kaikille tilaamillesi tuotteille. 

Mikäli valitset tuotteillesi kotiinkuljetuksen, ilmoita tilauksen yhteydessä puhelinnumero, johon Posti voi ottaa yhteyttä sopiakseen kotiinkuljetuksen ajankohdasta. Jakelu tapahtuu taajama-alueilla ma–pe klo 9–21, muualla maassa pääsääntöisesti klo 9–14. Kotiinkuljetustuotteita ei toimiteta Suomenlinnaan (postinumero 00190) eikä seuraaville Turun saariston postinumeroalueille: 21740, 22710, 22720, 22730, 22820, 22840, 22920, 22940 ja 23390. Lisämaksusta voit tilata kotiinkuljetuksen myös sinulle sopivana kellonaikana.

Huomioithan, että kun valitset tuotteelle kotiinkuljetuksen niin palvelu ei koske palautuksia. Mahdollisessa palautustilanteessa asiakkaan tulee itse toimittaa tuote postiin tai omatoimisesti sopia Postin kanssa tuotteen noudosta (maksullinen). Postin kotiinkuljetuspalvelu sisältää jakelun osoitekortissa merkittyyn osoitteeseen vastaanottajan huoneistoon asti, asunnon ulko-oven välittömään läheisyyteen. Perillekannon edellytyksenä on, että kohteeseen on esteetön pääsy.

Toimitus Matkahuollon tai kaupan pakettipisteeseen

Voit valita tilauksesi noudettavaksi haluamastasi Matkahuollon pakettipisteestä. Oletusnoutopiste on yleensä osoitetta lähinnä oleva Matkahuolto, K-Market, R-Kioski tai muu Matkahuollon pakettipiste. Tilausten noutoaika on 14 vuorokautta lähetyksen saapumisesta pakettipisteeseen noudettavaksi.

Esitä henkilöllisyystodistuksesi noutaessasi tilauksesi Matkahuollon pakettipisteestä. Jos noudat paketin tilaajan puolesta, tarvitset myös valtakirjan. Tulosta valtakirja »

Valmiin tilauksen käsittely pyritään tekemään 12 tunnin sisällä sen vastaanottamisesta. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty. 

Björkqvist Helsinki Oy ei ota vastaan verkkokaupassa varauksia. On hyvä huomioida, että kaikkia tuotteita ei ole saatavilla verkkokaupasta. 

Ärräpaketti

Ärräpaketissa saat pienet lähetykset kätevästi mille tahansa R-Kioskille.
Paketin vastaanottaja saa tiedon Ärräpaketin saapumisesta tekstiviestillä. Ärräpaketin lähettäminen ei onnistu ilman vastaanottajan puhelinnumeroa. Paketin luovutushetkellä tarkistetaan asiakkaan henkilöllisyys. Mikäli paketin vastaanottaja on estynyt noutamaan pakettia ja valtuuttaa toisen henkilön, tulee paketin noutajalla olla mukana valtakirja ja henkilöllisyystodistus. Paketti toimitetaan automaattisesti vastaanottajan osoitetta lähimpään R-kioskiin. Ärräpaketin maksimimitat ovat : korkeus 10 cm, leveys 40 cm, syvyys 30 cm Paino: enintään 5 kg.

Palautus

Tilaamillasi tuotteilla on Kuluttajasuojalain mukainen 14 vrk:n  palautusoikeus tuotteen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen tapahtuvia palautuksia emme valitettavasti voi hyväksyä.

Björkqvist Helsinki Oy ei vastaa palautuskustannuksista. Tuote tulee palauttaa täydellisessä kunnossa ml. alkuperäiset pakkausmateriaalit, hinta- ja tuoteselostelaput ja sen pitää olla ostohetkeä vastaavassa kunnossa, jotta tuote voidaan asettaa uudelleen myyntiin. Tuotteen kuljetuskustannuksia ei palauteta.

Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti: Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi hajusteet, saippuat, rasvat, voiteet.

Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön. Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti ja ostaja vastaa tuotteen kunnosta sen palautuskuljetuksen ajan.

Ilmoita palautuksesta aina asiakastilillesi ennen palauttamista. Etsi palautettavan tuotteen tilaustiedot ja klikkaa Näytä -> Palauta tuote ja vastaa kysymyksiin.Saat paluuviestinä sähköpostin jonka jälkeen voit tehdä palautuksen. Tuote on palautettava viipymättä ilmoituksen teon jälkeen. 
HUOM! Pelkkä tavaran palauttaminen ilman ennakkoilmoitusta ei riitä.

2. Liitä palautusilmoitukseen: 


     1. Tilaajan nimi ja yhteystiedot
     2. Tilauksen tilausnumero sekä tilauksen maksutapa


Hyvitys tehdään samalla tavalla kuin olet tilauksen maksanut. Palautuksen mukaan voit liittää kopion meilitse saapuneesta tilausvahvistuksesta ja siitä löydämme helpoiten palautuksen käsittelyssä tarvittavat tiedot. Hyvitys voidaan tehdä myös lahjakorttina. Palautukset käsittelemme keskitetysti kerran viikossa.

Palautusta ei voi lähettää postiennakolla tai matkahuollolla. Ainoa hyväksyttävä palautustapa on Postin asiakaspalautus.

Palauttamiseen voit käyttää  samaa materiaalia, jossa olet lähetyksen saanut. Jos tilaus on toimitettu useana lähetyksenä, palauta tuotteet aina yhtenä lähetyksenä. 

Postin pakettiautomaatista noudetun paketin voi palauttaa automaatin kautta 14 vuorokautta siitä, kun se on noudettu. Tarkemman ohjeistuksen saat pakettiautomaatin näytöltä sekä Postin verkkosivuilta.

Pyydä Postista kuitti palautuksestasi. Kuitti on tosite lähetyksen palauttamisesta, joten säilytä sitä vähintään 3 kuukautta.

Mikäli olemme lähettäneet sinulle viallisen tai väärän tuotteen, palauta tuote ohjeiden mukaisesti. Kirjoita lisäksi palautusilmoituksen Lisätietoja-sarakkeeseen miten vika tuotteessa ilmenee ja haluatko ehjän/oikean tuotteen tilalle. Kun kyseessä on viallinen tai väärä tuote, maksamme uuden vastaavan tuotteen lähetyskulut.

Palautamme maksusuorituksesi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen saatuamme edellyttäen, että olemme vastaanottaneet palautuksen tai olet osoittanut lähettäneesi tuotteet takaisin. Palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi. Mikäli palautat koko tilauksen, palautamme myös tilauksen toimitusmaksun. Maksukorttiveloitukset palautetaan samalle maksukortille. Jos olet maksanut tilauksesi verkkomaksuna tai laskulla, on tilinumeron ilmoittaminen palautuksen yhteydessä erittäin tärkeää, jotta voimme palauttaa rahat pankkitilillesi.

Kun olet valinnut maksutavaksi laskun ja haluat palauttaa osan tuotteista, vähennä palauttamiesi tuotteiden hinta lähetystä koskevan laskun loppusummasta. Palauttaessasi vain osan tilauksen tuotteista sinun tulee kuitenkin maksaa toimituskulut. Mikäli tuotteet on toimitettu useammassa paketissa, voivat toimituskulut olla eri laskulla kuin pitämäsi tuote. Jos haluat palauttaa koko lähetyksen, voit palauttaa tuotteiden mukana myös tilaukseen liittyvän laskun.

PALAUTUSOSOITE:

Björkqvist

C/O Automaatti Helsinki, Kluuvi,

Aleksanterinkatu 9,

00100 Helsinki 

Automaattilähetyksen puh.nro 0408085318

Voit palauttaa tuotteen myös Björkqvist-myymälään 

PALAUTUS MYYMÄLÄÄN

Voit palauttaa tuotteen myös Björkqvist -myymälään Aleksanterinkatu 9, 00100 Helsinki

Kauppakeskus Kluuvi 2.Krs.